آموزش ساخت مگامنو در آسترا پرو

برای اینکه شما به تمام امکانات مگامنو دسترسی داشته باشید باید افزونه آسترا پرو را خریده باشید و نصب و فعال کرده باشید. اگر نمیدانید این افزونه چیست پیشنهاد میکنم مقاله افزونه آسترا پرو Astra Pro چیست را مطالعه کنید.

فعال سازی ماژول فهرست ناوبری #

ماژول فهرست ناوبری (مخصوص افزونه آسترا پرو) شما را قادر می سازد تا مگامنو ها را اضافه و ایجاد کنید. برای فعال سازی مگامنو باید در پیشخوان وردپرس باید به بخش نمایش > گزینه های آسترا بروید و ماژول فهرست ناوبری را فعال کنید.

 

با فعال سازی ماژول فهرست ناوبری در بالا، در بخش نمایش > فهرست ها گزینه آسترا تنظیمات منو به قسمت منوها طبق عکس زیر اضافه می‌شود.

 

حالا تمام امکانات مگامنو به سایت شما اضافه شده است و کافی است تا از آن استفاده کنید.

 

بخش های مختلف مگامنو #

با در نظر گرفتن جدا بودن امکانات منو برای Level 0 و Level 1 تمام امکانات مگامنو را به طور جداگانه در زیر نوشته ایم تا برسی کنیم. (اگر نمی دانید Level ها چه چیزی هستند مقاله اصطلاحات اولیه مگامنو را بخوانید)

  • برچسب‌های برجسته (عمومی)
  • بخش مگامنو (مخصوص Level 0 )
  • تصویر / رنگ پس‌زمینه (مخصوص Level 0 )
  • جایگزینی رنگ‌ها برای این مگامنو (مخصوص Level 0 )
  • بخش مگامنو (مخصوص Level 1 )
  • برچسب منو (مخصوص Level 1 )
  • منبع محتوا (مخصوص Level 1 )

مگامنو در قالب آسترا شرطی است. یعنی با فعال شدن مگامنو روی منوی Level 0 به منوهای Level 1 که زیر مجموعه آن هستند امکانات بیشتری اضافه می‌شود.

 

برچسب‌های برجسته (عمومی) #

این بخش بین تمام لینکهای منو قابل استفاده است و محدودیتی ندارد. شما می‌توانید در تمام Level های منو از این امکان استفاده کنید.

کاربرد : با استفاده از این بخش شما می‌توانید کنار لینک های منو اسامی خاصی مثل: جدید ،داغ ، تخفیف ،ویژه و … را اضافه کنید و رنگ متن و پس زمینه آن برچسب را تغییر دهید.

برای استفاده روی دکمه آسترا تنظیمات منو کلیک کنید.

 

در قسمت برچسب های برجسته میتوانید به لینک انتخابی خودتان یک نام به همراه رنگ و رنگ پس زمینه اختصاص دهید.

در این مثال ما نام برچسب را برابر جدید قرار دادیم و ار رنگ مشکی برای متن و رنگ زرد برای پس زمینه استفاده کردیم.در نهایت یادتان نرود که روی گزینه ذخیره کلیک کنید. خروجی عکس زیر خواهد بود:

 

به همین ترتیب میتوانید روی انواع مختلف لینک ها بدون هیچ محدودیتی برچسب تعریف کنید.

 

تنظیمات مگامنوی Level 0 #

در این بخش تنظیمات مگامنوی Level 0 را برسی خواهیم کرد. اگر از قبل یادتان باشد منظور ما از Level 0 این است که لینک شما در قسمت اصلی منو قرار داشته باشد و زیرمجموعه هیچ لینکی نباشد. مانند لینک محصولات در شکل زیر:

 

بخش مگامنو (مخصوص Level 0 ) #

با زدن تیک فعال سازی مگامنو ،دو بخش از تنظیمات برای مگامنو اضافه خواهد شد. ۱- عرض مگامنو ۲- تغییر رنگ تیتر

همچنین با زدن این تیک گزینه های بیشتری از تنظیمات به لینک های Level 1 اضافه خواهند شد که در همین مقاله آن ها را برسی میکنیم.

عرض مگامنو: عرض مگامنو خود شامل چهار قسمت است:

1- محتوا :عرض مگامنو به اندازه عرض سایت که پیش فرض 1200 پیکسل است قرار می‌گیرد. قابل تغییر از تنظیمات سفارشی > طرح کلی > نگه دارنده.

2- عرض دربرگیرنده منو :عرض مگامنو به اندازه عرض فهرست خواهد بود. یعنی هرچه میزان لینک های سطح 0 داخل منو بیشتر باشد عرض این بخش هم بیشتر است.

3- تمام عرض: عرض مگامنو به اندازه 100% عرض صفحه نمایش خواهد بود.

4- تمام عرض کشیده شده (full width stretched) :عرض مگامنو به اندازه 100% عرض صفحه نمایش خواهد بود و فاصله لینک ها از چپ و راست به صفحه بسیار نزدیک خواهد بود.

تغییر رنگ تیتر: با کلیک روی این بخش به صفحه تنظیمات سفارشی سازی قالب هدایت خواهید شد. در این قسمت شما می‌توانید رنگ تیتر ستون مگامنو را تغییر دهید.

 

تصویر / رنگ پس‌زمینه (مخصوص Level 0 ) #

برای استفاده از تنظیمات این بخش حتما باید تیک فعال سازی مگامنو را زده باشید.

شما در قسمت تصویر / رنگ پس زمینه می‌توانید برای منوی خودتان رنگ پس زمینه و یا عکس انتخاب کنید. البته این تنظیمات چون نیاز منو با عرض و ارتفاع زیادی دارند پیشنهاد می‌شود تا در منوهای شلوغ استفاده شود.

شما می‌توانید از ترکیب عکس و رنگ شفاف نیز به طور همزمان استفاده کنید.

 

جایگزینی رنگ‌ها برای این مگامنو (مخصوص Level 0 ) #

برای استفاده از تنظیمات این بخش حتما باید تیک فعال سازی مگامنو را زده باشید.

رنگ متن/پیوند: میتوانید در این قسمت یک رنگ متفاوت برای لینک منوی خود انتخاب کنید.

رنگ متن/پیوند هنگام هاور: منظور از رنگ متن/پیوند هنگام هاور این است که هنگامی که ماوس روی لینک میرود آن المان به چه رنگی تبدیل شود.

رنگ جداکننده ستون: این گزینه نیز باعث می‌شود یک خط عمودی با رنگ دلخواه شما بین تمام ستون های مگامنو ایجاد شود.

 

تنظیمات مگامنوی Level 1 #

اگر از بخش قبلی مگامنو را در سطح ۰ فعال کرده باشید در لینک های منوی level 1 امکانات بیشتری را میتوانید مشاهده کنید.

 

مگامنو (مخصوص Level 1 ) #

اگر تیک ایجاد این منو بعنوان تیتر ستون را بزنید لینک شما به صورت درشت تر نشان داده خواهد شد. همچنین میتوانید برای منوی خود خط زیر تیتر هم ایجاد کنید و رنگ به آن بدهید. برای استفاده از تنظیمات این بخش حتما باید تیک فعال سازی مگامنو را در لینک Level 0 زده باشید.

 

 

برچسب منو (مخصوص Level 1 ) #

در بسیاری از مواقع شما میخواهید متنی در بالای ستون مگامنو وجود داشته باشد اما به جایی لینک نشده باشد. با استفاده از برچسب منو می‌توانید پیوند منو را غیر فعال کنید و یا اینکه به طور کامل آن را مخفی کرده و نمایش ندهید.

 

منبع محتوا (مخصوص Level 1 ) #

این بخش شاید مهمترین قسمت مگامنو باشد. برای استفاده از تنظیمات این بخش حتما باید تیک فعال سازی مگامنو را در لینک Level 0 زده باشید.

در قسمت منبع محتوا شما تعیین می‌کنید که محتویات مگامنو به چه صورتی نمایش داده شود.

پیش فرض: با انتخاب این گزینه منوها به صورت خودکار توسط قالب تنظیم خواهند شد.

متن سفارشی: با انتخاب این گزینه شما میتوانید short code ، کد html و یا متن سفارشی خودتان را قرار دهید.

الگو: این گزینه که بسیار هم پرکاربرد است به شما اجازه میدهد تا هرچیزی را در منو بتوانید طراحی کنید. برای مثال شما یک برگه یا template برای المنتور می سازید و در این قسمت آن را انتخاب می‌کنید. هر چیزی که شما در template المنتور ساخته باشید را می‌توانید در این منو جاساز کنید.

ابزارک: می‌توانید یکی از ابزارک هایی که در قسمت: پیشخوان وردپرس > نمایش > ابزارک ها موجود است را انتخاب کنید و نمایش دهید.

 

اگر میخواهید از المنتور برای ساخت مگامنو استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله ساخت مگامنو با المنتور در قالب آسترا را مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا