آموزش ساخت منو در وردپرس

ساخت منو و ایجاد آن در وردپرس کاری بسیار راحت است . یکی از قابلیت های منو که شاید کمتر شما به آن توجه کرده باشید استفاده از منو ها در محل های متفاوت سایت است. برای مثال به شکل زیر توجه کنید:

در شکل بالا ما 2 قسمت برای منو در سایت خودمان استفاده کرده ایم: منوی اصلی و منوی ثانویه که در بالای لوگو مشاهده می کنید. شما حتی ممکن است نیاز به وجود 3 منو در هدر سایت خودتان داشته باشید. که خوشبختانه قالب آسترا این امکان را به شما می‌دهد.

شما از منو ها حتی در فوتر سایت خودتان هم می‌توانید استفاده کنید. پس می‌بینید که استفاده از منو فقط برای یک قسمت در سایت نیست و در محل های مختلفی میتوان از آن استفاده کرد.

اما به طور کلی نکته ای که قبل از شروع کار با منو باید بدانید است است که هر قالبی از منو ها می‌تواند در قسمت های مختلفی استفاده بکند یا نکند. یعنی یک قالب ممکن است از منو در ۴ قسمت از سایت خود استفاده کند و یک قالب دیگر فقط در ۱ محل.

ساخت منوی سایت در وردپرس #

برای ساخت منو در وردپرس از قسمت پیشخوان یا داشبورد وردپرس به قسمت: نمایش > فهرست ها بروید.

 

اگر شما از قبل هیچ منویی در سایت خودتان نداشته باشید باید عکس زیر را مشاهده کنید:

قدم اول ساخت منو : انتخاب نام و ایجاد آن #

ابتدا برای نام منوی خودتان یک اسم انتخاب کنید. این اسم مهم نیست و به کاربران سایت شما نمایش داده نمی‌شود و فقط برای خودتان و مصارف پشت صحنه سایت استفاده می‌شود.

برای مثال من نام main را انتخاب میکنم و روی گزینه ایجاد فهرست کلیک می کنم.

قدم دوم: تنظیم منو #

بعد از ساخته شدن منو شما باید لینک ها و صفحات مختلف سایت خودتان را به آن اضافه کنید.

بخش اول: از قسمت “افزودن گزینه های فهرست” میتوانید لینک های منوی سایت خود را تنظیم کنید. کافی است تا تیک صفحه مورد نظر خود را بزنید و روی گزینه “افزودن به فهرست” کلیک کنید.

بخش دوم: لینک هایی که در بخش 1 انتخاب و اضافه کرده بودید در این بخش قابل دیدن هستند. همچنین این لینک ها قابلیت دراگ اند دراپ دارند و با موس میتوانید آن ها را جا به جا کنید و زیر مجموعه هم نیز قرار دهید.

بخش سوم: در این بخش شما تنظیم میکنید که منو در کدام بخش سایت شما نشان داده شود. در این مثال ما از منوی خود در محل” فهرست اصلی” استفاده خواهیم کرد.

بخش چهارم: ذخیره تغییراتی است که تا الان انجام داده اید. حتما این گزینه را فشار دهید تا تغییرات اعمال شوند.

در صفحه اول سایت خود این تغییرات را می‌توانید ببینید.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا