ساخت مگامنو با المنتور در قالب آسترا پرو

یکی از قابلیت های منحصر به فرد قالب آسترا استفاده از المنتور برای ساخت مگامنو است. البته خود قالب آسترا دارای مگامنو با امکانات کمتری هم هست که در مقاله آموزش ساخت مگا منو در آسترا پرو توضیح داده شده است.

برای اینکه شما به تمام امکانات مگامنو دسترسی داشته باشید باید افزونه آسترا پرو را خریده باشید و نصب و فعال کرده باشید. اگر نمیدانید این افزونه چیست پیشنهاد میکنم مقاله افزونه آسترا پرو Astra Pro Addon چیست را مطالعه کنید.

منبع اطلاعات بیشتر در یوتوب

آیا استفاده از المنتور پرو اجباری است؟ #

خیر ،برای ساخت مگا منو با المنتور در قالب آسترا شما نیازی به المنتور پرو ندارید. اما اگر المنتور پرو داشته باشید کار شما بسیار راحت تر خواهد بود و امکانات بیشتری خواهید داشت.

فعال سازی ماژول مگامنو در قالب آسترا #

ماژول فهرست ناوبری (مخصوص افزونه آسترا پرو) شما را قادر می سازد تا مگامنو ها را اضافه و ایجاد کنید. برای فعال سازی مگامنو باید در پیشخوان وردپرس باید به بخش نمایش > گزینه های آسترا بروید و ماژول فهرست ناوبری را فعال کنید.

 

ساخت مگامنو با استفاده از المنتور #

برای ساخت مگامنو با استفاده از المنتور باید ابتدا یک بخش یا template را با المنتور ایجاد کنیم. در این مثال من برای منوی درباره ما می‌خواهم با المنتور یک template یا الگو ایجاد کنم.

از پیشخوان وردپرس به بخش قالب ها > نمونه های ذخیره شده باید برویم و سپس روی گزینه افزودن جدید کلیک کنیم.

 

هنگام ساختن الگو یا template جدید باید ابتدا نوع قالب را مشخص کنیم و سپس یک نام برای آن انتخاب کنیم. حتما نوع قالب را Section تنظیم کنید و نام دلخواهی به آن بدهید.

برای این بخش من از نام “مگامنو درباره ما” استفاده می‌کنم.

 

در صفحه جدید می‌توانید با المنتور هر طرحی که نیاز داشتید ایجاد کنید. برای مثال من از یکی از طرح های آماده المنتور استفاده می‌کنم.

این طرح را در گوشی موبایل و تبلت هم چک می‌کنم تا مشکل رسپانسیو نداشته باشد. و سپس گزینه انتشار را میزنم.

 

غیر فعال کردن مگامنو المنتور در موبایل #

بسیاری از مگامنوها فقط در کامپیوتر های شخصی و تبلت زیبا خواهند بود و در موبایل کارایی خود را از دست میدهند. برای رفع این مشکل چه کاری انجام بدهیم؟

کافی است تا هنگام طراحی صفحه مانند شکل زیر کل بخش را در موبایل مخفی کنیم.

تنظیم منو برای استفاده از الگوهای المنتور #

در این قسمت ما باید حداقل 2 لینک یا منو داشته باشیم که یکی زیرمجموعه دیگری باشد تا بتوانیم template ساخته شده در المنتور را در لینک دوم تنظیم کنیم.

تنظیم درباره ما (لینک Level 0): ما باید ابتدا لینک Level 0 خودمان را تبدیل به مگامنو کنیم. برای اینکار روی دکمه آسترا تنظیمات منو کلیک کنید.

 

تیک فعال سازی مگامنو را بزنید و عرض مگامنو را تنظیم کنید(بهتر است تمام عرض یا full width stretched باشد).

 

تنظیم مگامنو درباره ما (لینک Level 1): این منو که به هیچ جا نیز لینک نمی‌شود فقط به منظور اختصاص المنتور به آن مورد نیاز است. روی گزینه آسترا تنظیمات منو کلیک کنید.

 

در همین قسمت کمی به پایین تر رفته و مانند عکس زیر از قسمت منبع محتوا ، الگو را انتخاب کنید.

حالا اسم الگو را جست و جو کنید و الگوی دلخواهتان را که با المنتور ساخته بودید انتخاب کنید و روی گزینه ذخیره کلیک کنید. در این مثال من از نام “مگامنو درباره ما” استفاده کرده بودم.

 

بعد از اینکه روی گزینه ذخیره کلیک کردید به صفحه اصلی سایت برگردید و آن را ریلود کنید.

حذف عنوان منو #

در عکس زیر لینک منوی مگامنو درباره ما قابل مشاهده است. برای اینکه آن را حذف کنید در تنظیمات مگامنو باید برچسب منو را مخفی کنید و تیک آن را بزنید.

نتیجه به صورت زیر خواهد شد

 

حذف حاشیه خالی در مگامنو #

همان طور که در عکس بالا مشاهده میکنید مگامنو تمام عرض نیست و کمی حاشیه سفید رنگ از چپ و راست و بالا و پایین دارد. این حاشیه در حقیقت padding مربوط به المنتور است که باید هنگام ساخت عناصری مثل ردیف و ستون در المنتور صفر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا